選單

[ 回目錄 ]

2011年1月25日 星期二

16-05-15.它(ETS)是一個恐怖的夢饜


It’s a total nightmare


Hello.


I absolutley would not recommend doing a sympathectomy for hyperhidrosis. I had a bilateral one done about ten years ago, and it basically destroyed my life. It took the sweating phenomenon from the hands and face and spread it over the rest of my entire body. I basically percolate in perspiration every minute of every day. It is the most insane thing that I think one can experience, really! I have complete hot-flashes over my entire body, absolutely no temperature tolerance. The absolute slightest movement or even someone moving around me can start me sweating like you would not believe. My clothes are constantly soaked, huge sweat stains on my shirts, pants, etc. My genitals sweat, the backs of my legs sweat almost to an unbelievable level. No medication to date has worked to change this.


嗨。


我絕對不會建議別人為了多汗症去做交感神經切除術,我在十年前曾做過兩側交感神經切除手術,這手術徹底摧毀了我的生命。現在我由手到臉甚至全身都大量出汗,我基本上每天每分鐘都在出汗。這是我這輩子所做過最愚蠢的事,真的是這樣!


我全身都有灼熱感,完全對溫度失去耐受力,您幾乎無法相信,任何輕微的移動,甚至有人在我身邊走過,我都會開始流汗。


我的衣服經常是溼透的,大量汗水讓衣褲都染上汗漬。我的生殖器出汗,背及小腿的流汗也到了令人難以相信的程度。到目前為止,沒有任何已知藥物對這種反射性出汗有效。


It is a total nightmare, and the surgery took an annoying very miserable problem into something is simply unreal on its level of suffering. My fingers have horrible sores that never heal because they are so dry. My face feels like someone just sandblasted it becuase there is no, and I mean no, moisture there at all. The temperature changes in my body would mean that I can be in an air-conditioned room with fans on and still feel like I am burning up. The surgery has caused me so much pain and anger and embarrassment that you could not believe it. I lost my life because it just made a real, real mess of the underlying disease which causes all this.


Please, please do something else besides the surgery. This is the advice that I would tell you:


DO NOT DO IT. DO NOT DO IT. DO NOT DO IT. One year living with this makes up for 100 of what I went through before.


Write me if you want so more information, I would be happy to help in any way I can.


Thanks. Mike.


這完全是個夢饜,手術帶來嚴重的困擾,讓人跌入無法想像的痛苦中。我的手指出現恐怖的裂痛,由於過度乾燥(缺乏油脂),它們從來不曾痊癒過。我的臉乾到好像被人用砂紙磨過一樣,我的身體對溫度調節失控到即使在冷氣房中再用電風扇對著我直吹,我仍然感覺到好像燃燒起來一般。這手術令我感覺痛苦,無比的憤怒,甚至無法用語言文字來形容它,就算說得出來,您也不會相信。這手術帶來眾多的疾病與副作用,讓我的生命完全失去光采。


“做手術以外的方法來改善您的多汗症”,這是我給您的勸告。


千萬不要動手術!不要動手術!不要動手術!做了這手術後,讓我度日如年,手術後的一年所遭受的痛苦,比手術前的100年所受的挫折加起來更多。


如果您想得到更多資訊,我會很樂意的竭盡所能提供。


                     Mike上


沒有留言:

張貼留言